Straipsniai

/Straipsniai/
­

Turbinos gedimas, gedimo priežastys

Turbinos gedimas kyla dėl dviejų priežasčių – ne laiku ir nekokybiškai atliktos automobilio techninės priežiūros arba jo eksploatacijos ribiniuose režimuose. Automobilių salonuose pirkti nauji automobiliai, prižiūrimi pagal garantiją įgaliotosios įmonės atstovo servise paprastai neturi problemų su turbinom. Reguliariai pagal mašinos gamintojo technologiją atliekant techninę priežiūrą ir naudojant sertifikuotas medžiagas, pavyzdžiui, alyvą, filtrus ir t. t., užtikrinamas patikimas ir negendamas turbinos veikimas.
Tačiau perkant naudotą automobilį, gali kilti problemos – juk negalime numatyti kaip buvęs savininkas eksploatavo ir prižiūrėjo savo automobilį. Todėl pirmą kartą apžiūrėjus tokį automobilį, prieš perkant, būtinai reikėtų užvažiuoti į specializuotą automobilių priežiūros centrą diagnostikai atlikti. Atminkite, kad  turbinos gedimas kyla ne dėl turbokompresoriaus problemų! Jeigu turbina pažeista, tai prieš ją remontuojant arba keičiant, labai svarbu rasti ir pašalinti gedimo priežastį. Galbūt, kaltas variklis. Jeigu jo nesuremontuosime, vietoje sugedusio turbinos įstatytas naujas greitai išeis iš rikiuotės. Kartais taip atsitinka iš karto paleidus variklį. Bet kokį turbinos remontą reikia atlikti tik specializuotuose automobilių servisuose, nes reikalingos specialios žinios, gebėjimai ir įranga. Be to, atliekant su agregatu bet kokius darbus turi būti užtikrinta ideali švara, nes net viena smiltelė patekusi į turbiną gali jį sugadinti. Todėl turbininiais varikliais varomų automobilių savininkai turėtų susimąstyti, kaip reikia eksploatuoti ir kur prižiūrėti savo automobilius.

Turbinų gedimų požymiai ir priežastys

1 požymis: smarkiai įsukant įkaitusį variklį, iš jo išmetimo vamzdžio virsta mėlyni dūmai, kurie dingsta, kai variklis veikia pastoviomis apsukomis.
Priežastis: sudeginama į variklio cilindrus patenkanti alyva dėl jos nuotėkio turbinoje.
2 požymis: juoda išmetamųjų dujų spalva.
Priežastis: sudeginamas prisotintas mišinys dėl oro nuotėkio slėgimo magistralėse ir / arba tarpiniame suslėgto oro aušintuve. Sugedusi arba pažeista turbinos valdymo sistema.
3 požymis: balta išmetamųjų dujų spalva.
Priežastis: užterštas turbinos alyvos nubėgimo vamzdelis.
4 požymis: padidėjęs alyvos sunaudojimas (nuo 0,2 iki 1,0 litro1000 km), jos nuotėkio pėdsakai ant turbinos, oro trakto atvamzdžių sandūrose.
Priežastis: užsiteršęs oro padavimo kanalas, alyvos išpylimo vamzdelis ir / arba turbinos ašies korpuso užsikoksavimas.
5 priežastis: pablogėjusi automobilio įsibėgėjimo dinamika.
Priežastis: nepakankamai oro patenka į variklį dėl sugedusios turbinos valdymo sistemos arba variklio pažeidimo.
6 požymis: triukšmas (švilpesys) veikiant varikliui.
Priežastis: prateka oras tarp išėjimo iš kompresoriaus ir variklio.
7 požymis: džerška veikiant varikliui.
Priežastis: įtrūkęs ir / arba deformuotas turbinos korpusas, sparnuotė liečia trūkių kraštus. Pažeidimas signalizuoja, kad turbina greitai gali sugesti.
8 požymis: turbina veikia pernelyg triukšmingai.
Priežastis: užsiteršęs alyvos padavimo vamzdelis, padidėję rotoriaus ašinis ir radialinis tarpeliai ir / arba jis trinasi į turbinos korpusą.
9 požymis: pernelyg daug sunaudojama kuro, padidėjęs išmetamųjų dujų toksiškumas.
Priežastis: užsiteršęs oro filtras ir / arba oro padavimo į turbiną kanalas.
10 požymis: alyvos nuotėkis ant turbinos korpuso iš kompresoriaus pusės.
Priežastis: užsikoksavęs turbinos ašies korpusas, sutrikęs tepimo sistemos darbas, pažeistas turbina.
11 požymis: „turbo duobės“ efektas, užsidūmijęs variklio skyrius ir / arba automobilio salonas (paleidžiant variklį, po variklio dangčiu išmetamas juodų dūmų kamuolys).
Priežastis: trūkusi turbinos apvedimo vožtuvo balno sritis.

Turbinos gedimai su 2,0 TDI VAG gpupės automobiliais

Turbinos gedimai su 2,0 TDI VAG gpupės automobiliais
VAG grupės varikliai 2,0 TDI turi gamyklinį defektą arba, jeigu taip galima pavadinti – silpnąją vietą tepalo (alyvos) siurblio pavaroje.
Žemiau nurodyti rizikos grupės automobiliai, kuriems gali pasitaikyti ši problema :
Dauguma VAG grupės automobilių kuriuose įmontuoti 2,0L. 103Kw TDI VAG varikliai išleisti iki 2009-10-20 nuo šios dienos pradėtas montuoti naujas modifikuotas balansyrinių velenų modulis su 100 mm šešiakampiu. Jeigu Jūsų variklis buvo pagamintas iki šios datos, tai Jūsų variklyje yra 7 mm šešiakampis ir jis priklauso rizikos grupei – ypač, jeigu automobilio rida artėja prie 200000 km.
Problemos su kuriomis dažniausiai susiduriama: Išdyla šešiakampio kampai, tepimo siurblys nepakankamai paduoda varikline alyvą į turbiną ir nuo perkaitinimo lūžta turbinos velenas, buvo klientu kuriems tokios istorijos baigėsi ne tik turbinos siurblio bet ir variklio remontų. Pasikartosime, jeigu Jus turite tokį variklį kuris pravažiavo nuo 150000 km. iki 200000 km. ir jus nežinote ar buvo keistas tepalo siurblio šešiakampis – ne dvejokite skaičiuodami išlaidas šešiakampio keitimui, kuo skubiau jį keiskite, kad išvengtumėte prieš tai išvardintų problemų ir didesnių kaštų automobilio remontui.
2,0 TDI VAG

Turbinų remontas – turbokompresoriai su kintama geometrija VNT

Reguliuojamas turbinos korpuso skerspjūvis, tai idealas, kurio buvo siekiama nuo 1958 metų, kai dujomis varomas turbokompresorius buvo įmontuotas „Chrysler“ automobilyje. Susidomėjimo kintamos geometrijos turbokompresoriumi esmė: turbinos geometrija sumažina inertiškumą ir leidžia turbokompresoriui tinkamai veikti didelėmis apsukomis arba, esant didžiausiai apkrovai. Be to, nereikalingas reguliavimo vožtuvas.
Šiuo metu beveik visi turbokompresorių gamintojai turi savo sistemas su kintama geometrija VNT. Įmonė „Garrett“ siūlo reguliuojamo skerspjūvio turbinų T-25-VNT su rotoriumi, turinčiu papildomą sparnuotę, kuria reguliuojamas išmetamųjų dujų srautas tiek mažomis, tiek ir didelėmis variklio apsukomis.
Sukurta ir kita „Garrett T25–VAT“ konstrukcija. Turbinų kanale yra vienintelis judamasis „lapelis“, kuris mažina skerspjūvį ir, atitinkamai, dujų srautą, esant mažoms apsukoms. Kai variklis veikia didelėmis apsukomis, „lapelis“ visiškai dingsta. Tokiu būdu geriausiai išnaudojamas turbokompresoriaus našumas. Abejose sistemose gali būti įmontuotas apsauginis vožtuvas perkrovai išvengti.
Gamykla „ККК, BorgWarner“ išleidžia patikimą ir pigų kintamos geometrijos turbiną. Šioje konstrukcijoje sudėtinga svirčių sistema nevaro sparnuotės.
Sparnuotė laisvai sukasi ant savo ašių taip, kad didžiausias našumas užtikrinamas, esant bet kokiems variklio veikimo režimams. Sparnuotės atsidarymą reguliuoja reguliavimo žiedas, o žiedo padėtis nustatoma akceleratoriaus pedalo padėtimi.

Turbinos remontas – kaip užtikrinti ilgą turbinos naudojimo laiką

Turbinos remontas – ką daryti, kad būtų užtikrintas ilgas turbinos tarnavimo laikas?

Dirbdama turbina patiria stiprias mechanines apkrovas, kurias sąlygoja sukančių rotorių aukšta išmetamųjų dujų temperatūra (daugiau kaip 700°С) ir slėgis (iki 8 bar). Taip pat didelė apkrova tenka ir slydimo guoliams, kuriuose įmontuotas rotorius – sukimosi greitis siekia 200 tūkstančių ir daugiau apsisukimų per minutę. Turbinos tarnavimo laikas prasitęs naudojant kokybišką variklių alyvą ir oro bei alyvų filtrus.

Naudokite gerą alyvą.
Itin atidžiai pasirinkite variklinė alyvą. Variklis su turbo įpūtimu yra labai reiklus alyvos kokybei ir jos keitimui. Rinkitės tik gerą alyvą iš patikimų tiekėjų. Venkite klastočių. Dažnai reklamuojamos alyvos paprastai būna padirbtos, ypač dažnai –„Castrol“.  Todėl, jeigu yra galimybė pirkite variklinės alyvas tiesiai iš specializuotu auto detaliu parduotuvių arba tai galite padaryti tiesiai pas mus.
Laiku keiskite variklinę alyvą.
Alyvą reikia keisti laiku. Nekreipkite dėmesio į gamintojų teikiamas alyvos keitimo terminų rekomendacijas. Turbininiame variklyje reikia keisti alyvą, nuvažiavus ne daugiau kaip 10000 km. Jeigu ketinate dar ilgai važinėti savo automobiliu, tai keiskite alyvą kas 8 tūkstančius kilometrų. Tačiau itin rimtai priimkite dėmesi i alyvos klampą ir gamintojų rekomendacijas. Rinkitės alyvą, atsižvelgdami į reikalaujamus rodiklius.
Keiskite filtrus.
Keičiant alyvą būtina pakeisti alyvos ir oro filtrus. Keiskite tik žinomos įmonės filtrą, geriausia originalų.
Pašildykite variklį.
Būtinai pašildykite turbininį variklį. Juk esant šaltajai eigai alyva per persipylimo vožtuvą iš karto patenka į variklį, aplenkdama filtrą! Jeigu nepašildytą variklį paleisite didele apkrova, greitai sugadinsite tiek variklį apskritai, tiek ir pirmiausia turbokompresorių.
Variklį reikia ne tik pašildyti, bet ir tinkamai atvėsinti.
Jeigu aktyviai važinėjote, leiskite varikliui apie 1 minutę dirbti šaltąja eiga. Tai itin svarbu turbinoms su neaušinamu guolių korpusu, kuriuose aušinimo funkciją atlieka alyva. Dėl staigaus variklio užgesinimo, dingsta alyvos slėgis,alyvos tiekimas į karštą turbokompresorių sumažėja,todėl turbina perkaista, oksiduojasi ir užsikoksuoja, ant turbinos detalių paviršių susidaro kietosios abrazyvinės dalelės. Jos savo ruožtu sukelia greitesnį turbinos susidėvėjimą.
Nepriekaištingas visų variklio sistemų veikimas.
Turbokompresoriaus konstrukcija tiksliai užprogramuota naudoti konkrečiam varikliui. Todėl griežtai draudžiama keisti kokius nors turbo įpūtimo sistemos nustatymus ir reguliavimus. Pavyzdžiui, bandant didinti įpūtimo slėgį, galima perkaitinti variklį ir pažeisti stūmoklius, cilindrų bloko galvutes arba variklio atramas. Geriau neprogramuokite automobilio variklio, jeigu norite pailginti savo turbokompresoriaus tarnavimo laiką.
Būtina kontroliuoti turbinos darbą.
Jeigu iš turbinos sklinda neįprasti garsai, pastebėjote alyvos nuotėkį arba vibraciją, nedelsdami sustabdykite ir patikrinkite variklį. Negalima apkrauti variklio, nes net mažiausi dideliu greičiu besisukančių detalių trūkumai gali turėti įtakos kitoms sudėtinėms dalims ir jas pažeisti.
Kvalifikuota priežiūra.
Turbinos sukimosi dažnis siekia 200 000 apsukų per minutę. Visos detalės gaminamos su mažiausiomis užlaidomis ir surenkamos paliekant mikroskopinius konstrukcinius tarpelius. Todėl turbinos priežiūrą ir keitimą reikia patikėti specialiai mokytiems ir patyrusiems automobilių meistrams. Taip pat svarbu, kad automobilių serviso įmonėje būtų speciali įranga ir instrumentai dirbti su turbininio įpūtimo sistemomis, pavyzdžiui, turbinos diagnostikai arba balansavimui.

Turbinos nedapūtimas – turbinos perpūtimas

turbinos perpūtimas

Labai dažnai turbinoms su kintamąja geometrija kyla problemos arba dėl nepakankamo įpūtimo slėgio – liaudiškai vadinamu turbinos „nedapūtimu“, arba dėl pernelyg didelio įpūtimo – turbinos perpūtimas. Daugeliu atvejų dėl to kaltas netinkamas VNT geometrijos mechanizmo veikimas.

Netinkamas kuro mišinio sudarymas, patekę pašaliniai daiktai, suodžiai, nuodegos, geometrinių menčių susidėvėjimas, nesureguliuotas įpūtimas –tai labiausiai paplitusios priežastys, dėl kurių turbinos geometrija nustoja judėti. Jeigu geometrija užstrigo mažiausio įpūtimo padėtyje – bus nepakankamas įpūtimas, o jeigu didžiausio įpūtimo padėtyje – bus per didelis įpūtimas (vyks turbinos perpūtimas).
Atsiradus problemoms geometrijos darbe, ją būtina nedelsiant pakeisti.